طراحی و ساختار بدنه بنز
سه شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴ ق.ظ
ساختار بدنه بنز از استیل فوق تقویتی و 67 درصد از کل متریال فلزی خودرو می باشد
در سری A-Class بنز که جزو اولین خودروها با رویکرد جدید بود مفهوم امنیت بسیار به آن توجه ویژه ایی گردید. مهندسین تمام توجهشان را روی ایدههای جدید برای بالا بردن سطح امنیت خودرو متمرکز کردند.
هر المان بدنه خودرو از نظر هندسه، مقاومت مصالح، اتصالات و کیفیت متریال مورد بررسی قرار گرفته است. استیل مقاوم و استیل تقویتی با نسبتهای مشخص در طراحی این اجزا استفاده شده و تست و آنالیز گردیده است، اتصالات با استفاده از چسبهای فوق حرارتی متصل شدند و پوسته بدنه کاملا چکشکوبی شد تا دوام بالایی داشته باشد. علاوه بر چسبهای فوق حرارتی از جوش نقطهای نیز برای وصل کردن قطعات استفاده گردیده تا کاملا بههم پیوسته و مستحکم شود.
دقت اتصالات این متریال ها هر سال بهتر شد و حالا بنز دارای یک بدنه قدرتمند با مقاومت بالا می باشد که در برابر ضربه و فشار بیشترین امنیت را از خود نشان میدهد. مطالعات زیادی هم روی ضخامت و وزن بدنه انجام شد که در مدلهای مختلف با توجه شتاب و سرعت و وزن خود خودرو و همچنین قوانین آیرودینامیک متفاوت است.
سه ویژگی که طراحی بدنه بنز را نسبت به سایر خودروها متمایز میکند شامل:
* دو جعبه مستقیم از فولاد تقویتی در قسمتهای گلگیر جلو و عقب
* پروفیلهای قدرتمند برای درب و سقف
* یک ساپورت چند تکه قالبگونه برای مراقبت از موتور